Chcąc załatwić jakąś sprawę w ING Banku Śląskim, możemy udać się do oddziału, by osobiście porozmawiać z doradcą. Możemy jednak zostać w domu i spróbować skontaktować się za pomocą infolinii, e-maila albo forum dyskusyjnego. Jaki efekt osiągniemy? Tym razem Alertfinansowy.pl przetestował obsługę klienta w ING.
Postanowiliśmy założyć konto osobiste Direct, które jest jednym z głównych produktów w ofercie ING. Zadawane pytania dotyczyły ogólnych formalności zakładania konta, np. jakie są warunki? Czy są minimalne i maksymalne kwoty wpłat i wypłat z konta oraz czy i po jakimś czasie klient otrzyma kartę kredytową do konta? Zadaliśmy także pytanie: czy konto Direct się czymś wyróżnia? Uznaliśmy, że im więcej pytań, tym dokładniej sprawdzimy obsługę klienta.
Próba 1: e-mail
Wysyłając pytanie na adres e-mailowy, możemy spać spokojnie, bo odpowiedzi przychodzą i to bardzo rzeczowe! Choć kilka wypowiedzi brzmiało jakby było gotowymi zdaniami wcześniej przygotowanymi do wysłania, to jednak cały e-mail był napisany tylko do nas. Odpowiedzi udzielono na prawie wszystkie pytania. Pominięto kwestię karty kredytowej, więc napisaliśmy kolejnego maila. W tym już znalazły się wszystkie wyjaśnienia.
Adres e-mailowy: [email protected] ma tylko jedną wadę – nie wysyła automatycznej odpowiedzi, która informowałaby nas o tym, w jakim czasie możemy się spodziewać korespondencji. Taki automat posiadają BZWBK i Eurobank. Jest to pomocne, bo daje poczucie, że nasz e-mail nie trafił w próżnię i w przybliżeniu określa czas odpowiedzi.
Próba 2: forum dyskusyjne
Oryginalnym sposobem kontaktu klienta z bankiem jest forum dyskusyjne. Śledząc wątki innych osób, zaobserwowaliśmy regularne konwersacje z doradcami banku. Większość klientów piszących posty otrzymało odpowiedź, czasem tego samego, a czasem następnego dnia. Odpowiedź na nasze zapytanie nadeszła dzień później, była rzeczowa i konkretna.
Próba 3: infolinia
Ponieważ większości informacji dostarczyła korespondencja mailowa, wykonanie telefonu i kontakt przez Skypa były już formalnościami. Sprawdziliśmy czy formy te działają poprawnie i czy doradcy z infolinii udzielają takich samych odpowiedzi jak doradcy z forum. Wynik był zadawalający. Skype jest lepszy od rozmowy telefonicznej, gdyż jest darmowy i łączy od razu z konsultantem, nie trzeba odsłuchiwać automatycznego doradcy, który chce ustalić temat twojej rozmowy.
Znasz już plusy i minusy rozmowy telefonicznej, przez e-mail, forum, czy Skypa, tak więc za nim skontaktujesz się z bankiem ING, wybierz najlepszy dla siebie sposób.
Podziel się swoją opinią na temat ING Bank Śląski.
AlertFinansowy.pl
There are no comments at the moment, do you want to add one?
Napisz komentarz