Alert Finansowy

Nowoczesny bank dla nowoczesnych klientów

17 grudnia
14:20 2014

Na rynku polskim dał się poznać głównie jako bank, który przez długie lata nie miał standardowych oddziałów z pełną obsługą kasjerską. Jednak po kilku latach funkcjonowania bank zmienił nieco strategię i jako ponownie jako pierwszy bank na rynku polskim trafił ze swoimi mini oddziałami do galerii i centrów handlowych. Ciągle był o krok przed konkurencją, ale czy nadal utrzymuje taki styl wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów?

Mbank jest pionierem w wielu dziedzinach. To właśnie ten bank jest kojarzony z bankowością elektroniczną, którą wdrożył jako jeden z pierwszych. Nic zatem dziwnego, że z porównywalnym zainteresowaniem rynek przyjął informację o nowej wersji systemu bankowości internetowej, która integrowała usługi bankowe z wieloma dodatkowymi usługami oraz z kontem użytkownika w mediach społecznościowych. Wkrótce taką integrację zaczęły oferować kolejne banki, choć bank już pracował nad kolejnym rozwiązaniem, wchodząc w tworzenie nowoczesnych usług bankowych, skierowanych do właścicieli telefonów w sieci Orange. Ponownie ta informacja podbiła rynek sprawiając, że akcje banku poszybowały w górę.

Z perspektywy rynków finansowych bank ma nadal problem z kredytobiorcami, którzy kilka lat temu zaciągnęli kredyt hipoteczny w CHF, a ostatecznego rozstrzygnięcia sądowego chwilowo w tym zakresie nie ma. Za to sam bank, aby zminimalizować ryzyko związane z niespłacanymi zobowiązaniami finansowymi klientów, którzy w banku zaciągnęli kredyty, co jakiś czas sprzedaje portfel kredytów zagrożonych, aby odzyskać chociaż część zobowiązań klientów.

Na wysoki kurs akcji banku niewątpliwie ma wpływ także fakt, że bank jest również rozpoznawalny na Słowacji i w Czechach. Niedawny rebranding, który był związany z udostępnieniem nowej wersji systemu bankowości internetowej oraz integracją pod wspólnym brandem wszystkich banków, wchodzących w skład grupy kapitałowej BRE, został przyjęty przez rynek bardzo dobrze, choć sami klienci nie wyrażali się zbyt pochlebnie o nowym logo banku. Jednak ta zmiana wizerunku wpłynęła jedynie pozytywnie na prowadzoną przez bank strategię, która w przyszłości na pewno przyniesie akcjonariuszom zyski.

Podobne artykuły