Alert Finansowy

Cztery miesiące na zmianę nazwiska to dla Inteligo za mało

23 marca 2010 10:20

Jak wygląda proces zmiany danych osobowych w banku? Zwykła formalność? Przecież wszystkie kobiety po zamążpójściu muszą zgłosić zmianę nazwiska w banku. Wydawałoby się więc, że instytucje są dobrze przygotowane do takich standardowych procedur. I tutaj się mylicie. Pewna internautka zwróciła naszą uwagę na ten problem – od 4 miesięcy zmaga się z Inteligo i wciąż nie osiągnęła zamierzonego celu.

Miarka się przebrała
Zbulwersowana klientka Inteligo w ten sposób opisała cały problem: – Zmieniłam nazwisko, wysłałam do Inteligo wymagane dokumenty. Niedługo po tym zadzwonili do mnie z banku i powiedzieli, że za kilka dni dane osobiste zostaną zmienione. Tzn. jak zaloguję się na konto, to będzie tam figurowało moje nowe nazwisko. Czekam do tej pory, chociaż minęły już 4 miesiące. Miesiąc temu wysłano mi nową kartą płatniczą – na stare nazwisko! Na pismo ponaglające bank nie zareagował. W ten sposób mam kartę na osobę, której nie ma. Bank wymusza na mnie oszustwo osobowości. Czy procedura zmiany nazwiska jest na tyle skomplikowana, że pracownicy banku nie mogą sobie z tym poradzić?

Formalności
Od strony formalnej cała procedura jest banalna. Wypełniamy odpowiedni druk potwierdzający zmianę danych osobowych, podając wszystkie niezbędne informacje. Do pisma dołączamy kserokopię dowodu osobistego i wysyłamy wszystko listem poleconym. W tym momencie nasza rola się kończy, ponieważ to bank musi zająć się aktualizacją danych. Samo wydanie dyspozycji o zmianie danych osobowych jest bezpłatne, ale to klient opłaca koszty wysyłki.

Nasz komentarz
W przypadku opisanym przez internautkę zadziwiająca jest ignorancja banku. Skoro pisma i telefony nie skutkują, to w jaki sposób możemy cokolwiek osiągnąć? Niby zwykła formalność, ale okazuje się, że nawet 4 miesiące to za mało. Natomiast wysłanie nowej karty płatniczej nie jest już żadnym problemem. Co z tego, że nazwisko jest niewłaściwe? Najwyraźniej, gdy sprawa leży w interesie banku, to zawsze zostaje dopilnowana. A co z pomocną dłonią dla klientów w potrzebie?

Mieliście podobny problem ze zmianą danych osobowych?

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły