Alert Finansowy

Dziwne wymagania banków wobec klientów biznesowych

08 października 2010 11:58

Przed udzieleniem kredytu banki dokładnie oceniają zdolność kredytową klienta oraz sprawdzają jego historię kredytową w BIK. Jak wynika z przesłanego do nas alertu zdarza się, że wymagania banków przy udzielaniu kredytów często wzbudzają podejrzenia klientów. Użytkownik ŁukaszW opisał nam swój przypadek z Polbankiem:

Zobacz opinie o Polbanku w Twoim mieście!

Posiadam niedużą firmę i swego czasu złożyłem do Polbanku wniosek o kredyt hipoteczny pod zastaw mojej działki. Po wycenie rzeczoznawcy wstępna opinia okazała się jak najbardziej pozytywna. Dodatkowym warunkiem jaki postawił mi bank było posiadanie 3 numerów telefonu, których wcześniej moja firma nie posiadała, ponieważ zwyczajnie ich nie potrzebowałem. Zgodnie z wymaganiem Polbanku kupiłem specjalnie telefon na abonament u jednego operatora telefonii komórkowej, co do pozostałych numerów kupiłem karty doładowania prepaid. Ku mojemu zaskoczeniu bank nie zaakceptował takiego rozwiązania i właśnie z tego powodu wycofał się z udzielenia mi kredytu. Ja z lekka zirytowany pozostałem wyłącznie ze zobowiązaniami finansowymi wobec operatora na 2 lata. Nie jest to może wielki wydatek, ale powstały wyłącznie z „winy” banku i nie jestem pewien czy bank miał prawo tak postąpić.

Poprosiliśmy bank o ustosunkowanie się do powyższej sytuacji, niestety otrzymaliśmy dosyć ogólną odpowiedź.

Marta Krakowska, Biuro Telefonicznej Obsługi Klienta, Polbank

Uprzejmie informuję, że warunki udzielania kredytów są indywidualne w zależności od sytuacji Klienta, ponadto Bank zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia kredytu bez podania przyczyny.
W razie dodatkowych pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Czy Polbank powinien stawiać takie wymagania swoim klientom? Wyraź swoje zdanie na ten temat.

Podziel się swoją opinią na temat Polbanku.

AlertFinansowy.pl



Podobne artykuły