Alert Finansowy

Lot odwołany. Co z odszkodowaniem?

16 kwietnia 2010 14:07

Wulkaniczna chmura wywołała niemałe zamieszanie w całej Europie. Mówi się, że wydarzenie to spowodowało największe utrudnienia w ruchu lotniczym od 11 września 2001 roku. Ponad połowa lotów została odwołana. Czy pasażerowie mogą domagać się jakiegokolwiek zadośćuczynienia?

Zobacz opinie o bankach w Twoim mieście!

Czy dostanę odszkodowanie?
Niestety, oficjalna odpowiedź na to pytanie brzmi: nie. Loty odwoływane są bowiem z powodu siły wyższej, a nie z winy przewoźnika. Jednak dobra wiadomość jest taka, że w przypadku odwołania lotu pasażerowie zachowują prawo wyboru między zwrotem ceny za bilet a innym połączeniem (zmiana trasy lub/i daty wylotu). Ponadto, Komisja Europejska przypomina w oficjalnym komunikacie, że pasażerowie mają prawo do pełnej informacji na temat przyczyny opóźnienia, jego szacowanej długości, a także przysługujących im praw. Przewoźnik lotniczy musi również zapewnić pasażerom bezpłatne posiłki i napoje, a także dwie bezpłatne rozmowy telefoniczne oraz możliwość wysłania e-maila. Poza tym, jeśli nowy lot może odbyć się następnego dnia pasażer ma prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu i transportu pomiędzy lotniskiem a hotelem.

Na północy najgorzej
Jak dotąd aż dwanaście krajów zamknęło całkowicie lub częściowo swoją przestrzeń powietrzną. Największe problemy komunikacyjne dotykają północną Europę, jednak z racji tego, że chmura wciąż się przemieszcza, niewykluczone, że pojawią się dalsze utrudnienia.

Masz podobne doświadczenia z lotami? Czy warunki atmosferyczne również Tobie zepsuły podróż?

Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły