Wulkaniczna chmura wywołała niemałe zamieszanie w całej Europie. Mówi się, że wydarzenie to spowodowało największe utrudnienia w ruchu lotniczym od 11 września 2001 roku. Ponad połowa lotów została odwołana. Czy pasażerowie mogą domagać się jakiegokolwiek zadośćuczynienia?
Zobacz opinie o bankach w Twoim mieście!
Czy dostanę odszkodowanie?
Niestety, oficjalna odpowiedź na to pytanie brzmi: nie. Loty odwoływane są bowiem z powodu siły wyższej, a nie z winy przewoźnika. Jednak dobra wiadomość jest taka, że w przypadku odwołania lotu pasażerowie zachowują prawo wyboru między zwrotem ceny za bilet a innym połączeniem (zmiana trasy lub/i daty wylotu). Ponadto, Komisja Europejska przypomina w oficjalnym komunikacie, że pasażerowie mają prawo do pełnej informacji na temat przyczyny opóźnienia, jego szacowanej długości, a także przysługujących im praw. Przewoźnik lotniczy musi również zapewnić pasażerom bezpłatne posiłki i napoje, a także dwie bezpłatne rozmowy telefoniczne oraz możliwość wysłania e-maila. Poza tym, jeśli nowy lot może odbyć się następnego dnia pasażer ma prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu i transportu pomiędzy lotniskiem a hotelem.
Na północy najgorzej
Jak dotąd aż dwanaście krajów zamknęło całkowicie lub częściowo swoją przestrzeń powietrzną. Największe problemy komunikacyjne dotykają północną Europę, jednak z racji tego, że chmura wciąż się przemieszcza, niewykluczone, że pojawią się dalsze utrudnienia.
Masz podobne doświadczenia z lotami? Czy warunki atmosferyczne również Tobie zepsuły podróż?
Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.
AlertFinansowy.pl
There are no comments at the moment, do you want to add one?
Napisz komentarz