Alert Finansowy

Uwaga na ubezpieczenia w HDI

19 sierpnia
11:03 2010

Dociera do nas coraz więcej informacji o kolejnym ubezpieczycielu działającym na niekorzyść klientów – chodzi o firmę HDI Asekuracja oraz oferowane przez nią ubezpieczenia komunikacyjne. Nadchodzące alerty rysują obraz ubezpieczyciela wszelkimi sposobami starającego się pomniejszyć kwoty odszkodowań lub uniknąć ich wypłaty.
Zobacz opinie o bankach w Twoim mieście!

Janusz z Poznania poczuł się oszukany, gdy HDI bez jego wiedzy, czy nawet próby powiadomienia go, zmieniło wycenę szkód. Oto teść alertu, który od niego otrzymaliśmy:

„Fakty są takie, że zostało uszkodzone moje auto i na prośbę przedstawiciela HDI autoryzowana stacja zrobiła kosztorys naprawy mojego dwuletniego auta, a przedstawiciel HDI kosztorys zatwierdził i zezwolił na naprawę. W związku z tym, niczego złego nie podejrzewając przystąpiłem do naprawy auta. Po dokonaniu tej naprawy i przedstawieniu rachunków wypłacono mi jednak tylko połowę odszkodowania. Dlaczego? Sam chciałbym to wiedzieć. Oczywiście zwróciłem się z pismem do firmy o wyjaśnienie dlaczego została mi wypłacona tylko połowa odszkodowania. Na to odezwała się do mnie telefonicznie pracownica tej firmy i spytała mnie czy musi mi odpowiadać również na piśmie. Dosłownie ręce mi opadły, ale spokojnie odpowiedziałem, że to chyba oczywiste. Po jakimś czasie otrzymałem wyjaśnienie, że oni zrobili jednak swój kosztorys, którego mi oczywiście nie przysłali do wglądu. Poza tym jeżeli już się tak mocno upieram przy swoim to muszę na razie sam założyć za naprawę, albo spróbować taniej u kowala. Mam zamiar oddać sprawę do sądu.”

Dotarła do nas również informacja, która zresztą krąży na różnych forach z opinią, że firma ta nie lubi wypuszczać z rąk klientów. Mąż Alertowiczki Ivo kilkukrotnie kontaktował się z HDI i wysyłał dokumenty potwierdzające sprzedaż samochodu, mimo to otrzymuje wezwania do zapłaty kolejnej składki oraz telefony z groźbami uruchomienia procedury windykacyjnej.
Najbardziej poszkodowani decydują się dochodzić swych praw na drodze sądowej, ale HDI twardo broni swoich pozycji.
Alertowicz Jerzy z Wałbrzycha napisał nam:
„Z HDI sądzę się już od dłuższego czasu, było już kilka wyroków w tej sprawie, ale firma stale się odwołuje. Kiedyś przeczytałem na jakimś forum, że jeden z internautów miał podobny przypadek i po kolejnym odwołaniu firmy koszty tych odwołań przekroczyły koszt odszkodowania, jakie firma miała wypłacić ubezpieczonemu. Moja sytuacja jest podobna, właśnie przeżywam kolejne odwołanie tej firmy.”
Zapytał również, czy na rynku ubezpieczeniowym zacznie się kiedyś szanować klientów. Pozostaje nam odpowiedzieć, że są firmy, które szanują i dbają o jakość obsługi wiedząc, iż w dłuższej perspektywie tylko to się opłaci. Zanim się jednak zdecydujemy na danego ubezpieczyciela warto zawczasu zasięgnąć opinii na jego temat.

Raport o ubezpieczeniach komunikacyjnych możesz przeczytać tutaj.

Zostałeś oszukany przez tę lub inną firmę ubezpieczeniową?
Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły