Alert Finansowy

Brak instrukcji w języku polskim

15 grudnia
11:00 2009

Kupujesz nowiutki sprzęt RTV, otwierasz pudło i masz zamiar zabrać się za instalację…niestety brakuje instrukcji obsługi w języku polskim! Zastanawiasz się, co zrobić? Jeden z naszych alertowiczów napisał do nas: „…niedawno słyszałem o bezterminowej gwarancji sprzętu AGD & RTV w przypadku, gdy nie posiada instrukcji obsługi w języku polskim. Nie mogę nigdzie potwierdzić źródła. Prosiłbym o małą pomoc w tej sprawie.” A więc pomagamy.

Zobacz opinie o bankach w Twoim mieście!

Ogólna zasada mówi, że sprzedaż produktów bez instrukcji w języku polskim stanowi istotną wadę produktu, która uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Niedawno, bo na początku tego roku, weszło w życie nowe rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów, zgodnie, z którym kupujący ma prawo domagać się wydania instrukcji w języku polskim, wypłaty odszkodowania oraz zwrotu niektórych kosztów (np. związanych z transportem), jeżeli takowa instrukcja nie została dołączona do zakupionego towaru. Co więcej, jeżeli sprzedawca nie będzie w stanie sprostać wyżej wymienionym wymaganiom, kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny.

Należy zaznaczyć, że obowiązek dołączenia instrukcji obsługi w języku polskim obowiązuje jedynie w przypadku sprzedaży o charakterze konsumenckim. Sprzedawca nie ma takiego obowiązku, jeżeli kupujący nabywa towar dla celów zawodowych lub gospodarczych.

Tak, więc Drogi Alertowiczu, pragniemy zdementować pogłoski, jakoby to na sprzęt bez instrukcji obsługi w języku polskim obowiązywała bezterminowa gwarancja. Jeżeli kupiłeś towar dla celów prywatnych to masz prawo domagać się wypłaty odszkodowania i niektórych kosztów, jednak bezterminowej gwarancji nie oczekuj.

Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły