Alert Finansowy

Euro-Czek zbywa klientów?

14 kwietnia 2010 09:00

W zeszłym tygodniu pisaliśmy na temat zwrotu nadpłaconego podatku za pracę za granicą. Na skutek polskiej emigracji zarobkowej powstało wiele firm trudniących się odzyskiwaniem tego podatku, albowiem brytyjskie procedury przerastają możliwości emigrantów. W podobną niszę wpasowała się firma Euro-Czek, która zajmuje się realizacją czeków skarbowych za nadpłacony podatek.

Realizacja czeku – katorga!
Realizacja zwrotu nadpłaconego podatku odbywa się zazwyczaj za pomocą czeków, które w Polsce nie są zbyt popularną formą płatności. Przez to oferta naszych banków w tym zakresie jest bardzo ograniczona, więc na realizację czeku można czekać nawet 12 tygodni. Przydługie procedury są w stanie zniechęcić nawet najbardziej cierpliwych klientów, dlatego często decydują się na usługi specjalnych firm. Jedną z niewielu takich spółek jest Euro-Czek, który realizuje czeki z Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Stanów Zjednoczonych.

Szczegóły oferty
Euro-Czek umiejętnie wpasował się w odpowiednią niszę. Oferuje realizację czeków w przeciągu 5 dni roboczych, chociaż często te procedury przedłużają nawet do dwóch tygodni. W porównaniu z bankami jest to jednak znakomite tempo. Za całą usługę płacimy jednorazowo 39 zł. Pieniądze są przeliczane po atrakcyjnym kursie i wpływają bezpośrednio na nasze konto (zazwyczaj po 14 dniach od zainicjowania transakcji). Uwaga! Czek wystawiony przez irlandzki urząd skarbowy wymaga dodatkowej opłaty od 19 do 25 euro – jest to opłata pobierana przez bank centralny Irlandii za czeki realizowane poza strefą euro.

Łyżka dziegciu
Warto mieć się na baczności, ponieważ napływają również skargi dotyczące poziomu obsługi w Euro-Czek. Jedna z internautek opisuje swoje doświadczenia: – Czek wysłałam do 18 marca, listem poleconym, Potem dostałam informację od wystawcy czeku, że jego konto zostało obciążone 1 kwietnia. A potem były święta, Teraz, od kilku dni starałam się dodzwonić i dowiedzieć co się dzieje – rozmowy są rozłączane. Aż w końcu 12 kwietnia – pieniądze wpłynęły na moje konto. Więc wszystko dobrze się skończyło, choć trwało trochę długo. No ale po takich przejściach, cieszę się, że kasa w ogóle jest. Szkoda, że takie rozłączanie rozmów telefonicznych podnosi “suspens”, zupełnie niepotrzebnie.

Inni klienci również skarżą się na ignorancję oraz rozłączanie rozmów. Co do prawdy, nikt nie został jawnie oszukany, ale informacja o realizacji czeku w 5 dni mija się z prawdą. Suma summarum, Euro-Czek obsługuje klientów szybciej niż banki, ale problemem jest jakość tej usługi oraz dezinformacja.

Korzystaliście z usług firmy Euro-Czek? Jak oceniacie poziom obsługi?

Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły