Alert Finansowy

Miał być taki internetowy…

02 grudnia 2009 13:53

Jarek opisał nam problem z otrzymaniem reklamacji od ING Banku Śląskiego: “Po zgłoszeniu reklamacji telefonicznej w ING Banku Śląskim konsultant zapytał mnie, jaką drogą chcę uzyskać odpowiedź. Wybrałem drogę e-mailową. Niestety okazało się, że mogę wybrać jedynie formę telefoniczną lub listowną. A miał być taki internetowy bank… Poprosiłem o podanie podstawy prawnej, jednak do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi.”
Zobacz opinie o ING Bank Śląski w Twoim mieście!

Na naszą prośbę o zajęcie stanowiska w tej sprawie bank zareagował błyskawicznie. Specjalnie dla nas sprawę wyjaśnił Pan Miłosz Gromski z Biura Prasowego ING Banku Śląskiego:

„Obecne rozwiązania przyjęte w Banku nie zakładają możliwości  uzyskania odpowiedzi na reklamację drogą mailową ze względów bezpieczeństwa. Reklamacje zwykle zawierają dane chronione prawem bankowym jak np. dane klienta, numery rachunków bankowych, dane transakcji, salda itp. Bank zobowiązany jest do szczególnej ochrony tych danych. Niestety, obecnie większość kont e-mail nie zapewnia bezpieczeństwa przesyłanych danych oraz nie daje pewności, że adresatem maila jest właśnie właściciel rachunku bankowego.”


Komentarz

Jesteśmy przekonani, że bezpieczeństwo jest najważniejsze. Rzeczywiście standardowy e-mail nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa w przesyłaniu danych. Należy także pamiętać, że coraz częstsze są ataki typu phishing. Ich celem jest wyłudzenie danych dostępowych do konta bankowego. Dlatego banki nie wysyłają e-maili w których trzeba podać swoje dane lub np. z prośbą o uaktywnienie konta i linkiem do takiej aktywacji. Jeśli zauważysz w swojej skrzynce pocztowej takie wiadomości natychmiast poinformuj o tym swój bank.

Podziel się swoją opinią na temat ING Bank Śląski.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły