Alert Finansowy

Polbank ściąga kary z rat kredytu

07 czerwca 2010 09:31

Tego jeszcze nie było! Dostaliśmy alert od naszego czytelnika, który został potraktowany wyjątkowo niesprawiedliwie przez Polbank. Różne chwyty są dozwolone, ale w tej sytuacji doszło do wyraźnego nadużycia. Przedstawiamy mail poszkodowanego klienta oraz odpowiedź biura prasowego banku. Oceńcie sami, po czyjej stronie leży racja.


Zobacz opinie o Polbanku w Twoim mieście!

Kara ściągnięta z raty!?

Oto treść wiadomości, nadesłanej przez naszego czytelnika:

Warunkiem otrzymania kredytu w Polbanku było założenie konta, i nie było mowy o robieniu jakichkolwiek obrotów na tym koncie. W 2009 roku Polbank zmienił regulamin, a informacja o tym nie trafiła do mnie. Więc nie robiłem żadnych transakcji, nawet nie miałem hasła do portalu banku, nie było mi potrzebne. Nagle dostaje informacje, iż ukarano minie kwotą 425 pln za brak obrotów na koncie. Wysłałem zapytanie – skąd taka wysokość kary? Otrzymałem odpowiedź: 325pln za brak obrotów, a 100pln to kara za nie wpłacenie tychże 325pln. Chociaż nikt mnie nie zawiadomił, że mam do zapłacenia karę 325pln. Na dodatek, chcąc dobić klienta, który płaci w terminie raty, to ową kwotę potrącono z wpłaconej raty kredytowej i powiadomiono mnie o zaleganiu ze spłatą kredytu. Nie za bardzo się orientuje czy bank może ściągnąć wydumaną karę z raty kredytu, a później obciążyć dodatkową karą za niezapłacenie kredytu. Mam dokument potwierdzający przelanie środków na zapłacenie raty, a bank odlicza mi karę od tej raty, nie informując mnie o tym fakcie i dodatkowo zwleka z powiadomieniem, żeby ukarać mie kwotą 100pln za brak spłaty pełnej raty kredytu. To jest chyba jakaś patologia.

Komentarz Polbanku
Postanowiliśmy skonfrontować te informacje z opinią Polbanku. Przedstawiamy odpowiedź biura prasowego:
Konieczność korzystania z konta bankowego była warunkiem otrzymania atrakcyjnego oprocentowanego kredytu. Zapis w regulaminie mówiący o konieczności przeprowadzania obrotów przez rachunki firmowe wprowadzony został 1 grudnia 2008 r. Procedura ta jest stosowana w bankowości dla firm przez wiele banków dla wzmocnienia relacji z klientem. Od stycznia 2009 roku został wprowadzony okres przejściowy, w którym opłaty nie były pobierane. Wprowadzony został też 10-procentowy margines tak, by nikomu nie zabrakło niewielkiej kwoty do spełnienia warunków obrotu. Zdecydowana większość klientów dostosowała się już w ubiegłym roku – tłumaczy Marek Bosak z biura prasowego Polbanku.

Poniżej przedstawiamy kalendarium kontaktów z klientami:

2008-12-01

Wyciągi

Klienci zostali poinformowani o zmianie regulaminu na wszystkich wyciągach kredytowych

 

2008-12-01

 

Aktualności

 

Klienci zostali poinformowani o zmianie regulaminu na stronie www w dziale Aktualności dla Małych Firm

 

2008-12-23

 

E-banking

 

Informacja zmianie regulaminu wraz z cytowaniem zapisów pojawiała się w e-bankingu

2009-01-12

Korespondencja

 

Klienci zostali poinformowani o zmianie regulaminu wraz ze szczegółowym opisem zmian listownie, w odrębnej korespondencji

 

2009-05

Wyciągi

Klienci po raz trzeci zostali poinformowani listownie o zmianie regulaminu na wyciągach kredytowych

 

2010-04

 

Wyciągi

 

Klienci po raz czwarty zostali poinformowani o konieczności przeprowadzania obrotów i ewentualnej opłacie za ich brak na wyciągach kredytowych

Nasz komentarz
Odpowiedź Polbanku wciąż nie wyjaśnia kwestii, dlaczego kara została potrącona z raty spłacanej przez klienta i dlaczego nie został on o tym odpowiednio poinformowany. Stosowanie takich praktyk nie sprzyja tworzeniu wizerunku banku przyjaznego wobec klientów. Polbank tłumaczy, że wszyscy klienci zostali poinformowani o zmianach regulaminu przynajmniej kilkakrotnie, co jednak nie zmienia faktu, że procedura ściągania kary wydaje się pewnego rodzaju nadużyciem. Nie znamy jednak szczegółowych zapisów w regulaminach, które pomogłyby wyjaśnić tę sprawę.

Czy Polbank powinien stosować takie praktyki wobec klientów? Podziel się swoją opinią na temat Polbanku.

AlertFinansowy.pl



Podobne artykuły