Alert Finansowy

Potknij się, a bank naliczy Ci opłatę

21 maja 2010 08:13

Mylić się rzecz ludzka, ale czasem kosztuje. Każdemu może zdarzyć się literówka przy wpisaniu danych osoby, na której konto przelewamy pieniądze. System automatycznie odrzuca przelew, jeśli wpisane konto i dane się nie zgadzają. Czy bank może naliczyć nam opłatę za taki błąd?

Alert od Gosi
Nasza użytkowniczka wysłała nam mail: „Pomyliłam się wprowadzając dane koleżanki do przelewu. Źle wcisnęłam przycisk na klawiaturze i w efekcie numer konta się nie zgadzał. Mam konto Sezam <26 w BPH i naliczono mi za ten błąd opłatę blisko 15 zł. W każdym banku tyle kosztuje drobna pomyłka?” Zajrzyj do tabeli opłat W taryfie opłat BPH na stronie 7 znajduje się pozycja: „Obsługa odrzuconego przez system polecenia przelewu ze względu na błędne dane beneficjenta”. Każdorazowy koszt takiej pomyłki to 14,99 zł, poza kontem Sezam Oszczędzam, gdzie opłata wynosi 10zł. BPH jest jednym z niewielu banków, które pobierają opłatę za tego typu błąd. Bardziej groźnie sytuacja wygląda w DZ Banku. Tam „postępowanie wyjaśniające, anulowanie płatności, zmiana instrukcji płatniczej, awiz transakcji, poszukiwanie wpłat” do 3 miesięcy kosztuje 120 zł plus koszty baków trzecich.

Polecamy uważać
Składając dyspozycję przelewu bądźmy świadomi, że błąd może nas kosztować, więc skrupulatnie i dokładnie wypełniajmy druczki, i te w oddziale banku, i te online. Polecamy zapisać stałych kontrahentów do listy „kontaktów” bankowych, gdyż przyspiesza to proces złożenia przelewu i daje pewność, że nie popełniliśmy błędu przepisując dane.

Naliczono Ci kiedyś zaskakującą opłatę? Czy banki powinny pobierać opłaty za pomyłki klientów?

Podziel się swoją opinią na temat BPH.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły